Atributy: parametry se speciálními vlastnostmi
Programování, ani vytváření obsahu na web není jednoduché. Nejlepší je proto vše svěřit odborníkovi, který má vše v malíku. I tak byste ale měli znát alespoň základní věci, se kterými pracuje. Použití atributů u SEOlight zajistí, že budou vyhledávače přesně vědět, čím se zabýváte a snadno se vyznají také v propojení jednotlivých stránek webu.
Co to je?
Atribut je speciální část textu, který se nachází v kódu programovacího jazyku HTML nebo XHTML. Jedná se o parametr, který značce dodává speciální vlastnosti. Často se s ním můžeme setkat zejména při vkládání obrázků, protože u nich je velmi důležité říct vyhledávači, co se tam nachází, jaká je jeho velikost apod.
Jak vypadá
Atribut se vždy zadává do prvního tagu mezi ostré závorky. V případě XHTML je zapotřebí doplnit také uvozovky, které zvýší hodnotu a čitelnost daného kódu. Tohle všechno zní ovšem dost abstraktně, a proto se podíváme na konkrétní případ a vysvětlíme, co znamenají jeho jednotlivé části. Díky tomu pro vás bude mnohem jednodušší pochopit jeho význam a podobu.
Vložení obrázku
Řekněme, že chcete do článku vložit obrázek. Kód může vypadat takto:
Teď se podíváme na jednotlivé části. Vidíme část src, která ukazuje cestu k obrázku. Width a height označují konkrétní rozměry. Alt slouží jako textový popisek a poslední class značí třídu, https://www.advojka.cz/archiv/2016/4/nechteli-jste-tridu-budete-mit-narod pomocí které se následně připojují kaskádové styly. Sami vidíte, že vysvětlení kódu, který na první pohled nemusí být pochopitelný, je velice jednoduché.
Díky těmto parametrům pomůžete vyhledávači se ve všem vyznat. To se nemusí zdát důležité, ale opak je pravdou. Když bude Google vědět, o čem váš web je a jaká je jeho struktura, rád projde všechny vaše stránky a stanete se pro něj seriózním výsledkem, který může předložit uživatelům. A to je váš cíl. Dostat se na první stranu výsledků a získat nové návštěvníky, potenciální klienty.